Zajęcia:
Proces wychowawczo - dydaktyczny w Przedszkolu "Wesoła Pomarańcza" realizowany jest w celu wszechstronnego rozwoju psychofizycznego dziecka.
Odbywa się poprzez zajęcia organizowane, dowolne i rozwijające wg planu pracy w poszczególnych grupach wiekowych wychowawców i specjalistów, zgodnie z wytycznymi prawa oświatowego.
W przedszkolu dzieci rozwijają swoje umiejętności i zdolności, uczą się otaczającego je świata.
Opłaty:
Darmowe godziny: 8:00 - 15:00, pozostałe godziny spoza zakresu: płatne 1 zł.
Czas pobytu dziecka w przedszkolu rejestruje dla nas aplikacja: Jammik.
Zajęcia dodatkowe:
- Język angielski: poniedziałek/piątek
- Gimnastyka korekcyjna: wtorek
- Gr. III Jeżyki: 9:30-10:00
- Gr. II Myszki: 10:00 - 10:30
- Gr. I Liski: 10:30-11:00
- Rytmika: czwartek
- Gr. III Jeżyki: 9:30-10:00
- Gr. II Myszki: 10:00-10:30
- Gr. I Liski: 10:30-11:00
- Tańce: piątek
- Gr. I Liski: 9:30-10:00
- Gr. II Myszki: 10:00-10:30
- Gr. III Jeżyki: 10:30-11:00
- Logopeda: cały tydzień wg harmonogramu
- Psycholog: wtorek, czwartek, piątek wg harmonogramu
- Pedagog specjalny: cały tydzień wg harmonogramu
Żywienie
W przedszkolu dzieci otrzymują trzy posiłki. Śniadanie, obiad i podwieczorek w godzinach odpowiednio 9.00 , 12.00, 14.30
Spożywane są one w salach poszczególnych grup. Opiekunowie i wychowawcy pomagają w posiłkach. Informują na bieżąco o upodobaniach żywieniowych dzieci. Zgłaszają preferencje żywieniowe rodziców.
Przedszkole korzysta z usług firmy cateringowej: Gotowalnia
A zamówienia, wybór diet oraz opłaty za posiłki obsługiwane są przez aplikację: ikuchnia
Aktualne menu, informacje o składach posiłków oraz kontakt do dietetyka są dostępne w przedszkolu na tablicy ogłoszeniowej, oraz do wglądu w aplikacji ikuchnia.
Plan dnia
Publiczne Przedszkole „Wesoła Pomarańcza” czynne jest w godzinach od 6.30 do 17.30 - realizacja podstawy programowej przez cały dzień pobytu dziecka w przedszkolu
6.30 – 8.00 – Powitanie dzieci w przedszkolu. Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy swobodne.
8.00 – 8.50 – Zabawy dowolne i tematyczne w grupach: spontaniczna twórczość plastyczna i konstrukcyjna. Zabawy ruchowe, poranna gimnastyka.
8.50 – 9.00 – Czynności higieniczne i przygotowanie do śniadania.
9.00 – 9.30 – Śniadanie, relaks.
9.30 – 11.00 – Zajęcia zorganizowane, zabawy edukacyjne, zajęcia gimnastyczne/ćwiczenia ruchowe, zajęcia umuzykalniające, język angielski.
11.00 – 12.00 – wypoczynek, zajęcia rekreacyjno-sportowe na wolnym powietrzu – spacer, wycieczka, zabawy w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze i ogrodnicze, zabawy badawcze. Gry i zabawy dowolne.
12.00 – 12.30 – czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu i obiad.
12.30 – 14.20 – odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej lub książce, ćwiczenia oddechowe, leżakowanie w najmłodszej grupie, w dwóch starszych grupach zajęcia uzupełniające, wyrównawcze: praca indywidualna nauczyciela z dzieckiem, zabawy twórcze, konstrukcyjne, manipulacyjne, werbalne.
14.20 – 14.30 – czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
14.30 – 15.00 – podwieczorek i relaksacja.
15.00 – 17.30 – gry i zabawy kształtujące empatię i relacje społeczne; obcowanie z muzyką i literaturą, zabawy i gry stolikowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.